Naslovnica BIH Mlada Zeničanka u svojoj radionici predmete iz podruma pretvara u ekskluzivni namještaj

Mlada Zeničanka u svojoj radionici predmete iz podruma pretvara u ekskluzivni namještaj

Buregdzinica Tepsy Ilijas Dstore Ilijas

Mlada Zeničanka u svojoj radionici predmete iz podruma pretvara u ekskluzivni namještaj- Autentične komade namještaja možete pronaći u radionici “Wood Surgery”, u kojoj mlada Zeničanka Lejla Selimović prošlost vraća u sadašnjost.

Diplomirana pravnica u jednom trenutku života odlučila se birokratsko zanimanje zamijeniti kreativnim radom. Pravom se bavila veoma kratko, jer je nikada nije previše zanimalo.

S obzirom na to da se smatra kreativcem, Selimović se odlučila za restauraciju i reparaciju starih komada namještaja vraćajući ih u život, redizajnirajući i stvarajući novi unikatan namještaj.

Priču o radionici “Wood Surgery” započela je prije otprilike osam godina, kako kaže, nastala je i razvijala se poprilično spontano i neproračunato, iz čiste ljubavi i potrebe za radom i stvaranjem.

“U jednom trenutku, dok sam uređivala vlastiti životni prostor, uvidjela sam da se od starih, naizgled neupotrebljivih komada namještaja mogu dobiti fantastični komadi. Počela sam istraživati, učiti o drvetu I dizajnu, posmatrati na drugi način stvari koje do tada nisam opažala, raspitivala sam se kod majstora, počela kupovati alat i opremu koju do tada nisam poznavala”, pojašnjava.

Radovi na kreiranju vlastitog enterijera izuzetno su joj se svidjeli te je od tada počela razmišljati o restauraciji, a kada je stekla dovoljno vještina, iskustva i samopouzdanja, počela je priču zvanu “Wood Surgery”, odnosno otvorila radionicu za restaruraciju, reparaciju i redizajn starog namještaja, iz koje je do sada izašlo na stotine restauriranih komada, a svakim danom pristižu nove narudžbe.

Najveća inspiracija i motivacija za rad su joj rezultati, posebno kada vidi krajnja mjesta na kojima završi namještaj koji je restaurirala.

“Tako se dešavalo da komad koji je pronađen u mračnom, prašnjavom podrumu svoj život nastavi u kancelariji ekskluzivnog hotela ili u fensi apartmanu na moru”, kazala je.

Posao koji radi nije nimalo lak, naročito za jednu ženu, jer zahtijeva gotovo cjelodnevni angažman, jer se ne radi samo o poslu u radionici, nego i organizovanju narudžbi, nabavkma, sastancima i dogovorima s kupcima i naručiocima, reklamiranju, fotografisanju, promociji, organizovanju transporta, vođenju finansija… Iako u radionici radi sama, sve stiže uz pomoć nekoliko saradnika.

“Iza radionice stojim ja i jedina sam uposlena, ali kako je cijeli proces veoma kompleksan, imam nekoliko saradnika za poslove koje ne mogu obaviti sama. Kada sam bila na samom početku, o poduzetništvu nisam znala gotovo ništa, kod mene je postojala želja da radim, stvaram i iskoristim talente koje sam imala. Više sam se bazirala na tome da naučim posao i da ga radim što je moguće bolje, ali tek kada sam se u posao dublje upustila, počela su moja konkretna učenja o poduzetništvu. Nailazila sam na mnogo zapreka, zbog kojih sam bila na granici da od svega dignem ruke, ali sada je sve ipak ‘došlo na svoje’”, dodaje.

Iz iskustva kaže da posao u radionici nije nimalo jednostavan ni lak, ali osjećaj da sam nešto osmisliš i realizuješ, da vam ljudi poklanjaju povjerenje i naručuju je zaista jedinstven i mogu ga razumjeti samo oni koji su se upustili u poduzetničku avanturu.

Stare stolice, fotelje, ogledala ili bilo koji drugi zaboravljeni predmet mogu zasjati novim sjajem u rukama ove kreativne Zeničanke.

Radionica za reparaciju, restauraciju i redizajn starog namještaja ‘Wood Surgery’ osmišljena je prije svega kao radionica u koju klijenti donose stare dotrajale komade namještaja koje žele sačuvati od zaborava i dati im novu šansu.

“Pored toga, kao zaljubljenica u dobro dizajnirane stare komade namještaja, takve komade pronalazim i nudim ih uz uslugu reparacije. To su u posljednje vrijeme najčešće fotelje i stolice, jer je tržište pokazalo da su takvi manji komadi najtraženiji, mada je kroz radionicu prošao i veliki broj komoda, kredenaca, noćnih ormarića, stalaka, stolova… Radim i manje prenamjene komada (od stolića napravim tabure, od komode radni stol…). Zapravo, cijela priča je u tome da motivišem ljude da stare komade namještaja ne bacaju, nego da im pruže još jednu šansu”, kazala je.

Selimović ističe da vrijeme izrade zavisi od više faktora, kao što su veličina predmeta, stanje u kojem se nalazi, dizajn itd.

“Vrijeme izrade ovisi o stanju komada prije restauracije, šta klijent očekuje i kako je zamislio da komad nakon restauracije izgleda. Nekada jednu fotelju ili stolicu mogu završiti za dva dana, a nekada se oduži na sedam dana. Naravno, ja uporedo radim više komada, tako da je vremenski teško odrediti, ali zaista mogu reći da je strpljenje drugo ime za ovaj posao”, navela je.

Pojašnjavajući kako dolazi do predmeta za restauraciju, Selimović ističe da je nevjerovatan potencijal u komadima namještaja koje većina ljudi smatra otpadom. I sama je do velikog broja komada došla upravo kada su ih ljudi odlučili izbaciti iz kuće. To su komadi koji ‘sakupljaju prašinu’ u podrumima, u garažama, na tavanima, u radionicama i vikendicama.

“Kupujem ih po simboličnim cijenama, često mi ljudi i poklanjaju, obilazim buvljake, tražim na internetu, pratim godišnji otpis dotrajalog kancelarijskog namještaja. Stari komadi u kojima se krije ogroman potencijal su zapravo svuda oko nas, samo treba posmatrati. Proces restauracije dugotrajan je, prašnjav i nepredvidiv. U pravilu radim s komadima starim minimalno 50 godina i nekada je sam proces rastavljanja uz što manje oštećenja pravi izazov. Šarafi su puni korozije, ekseri napuknuti, na komadu su barem tri različita sloja farbe, sjedište stolice je barem dva puta tapacirano, neki dijelovi nedostaju ili su napukli, drvena konstrukcija je nagrižena crvotočinom…”, istakla je.

Sve svoje radove ova kreativna Zeničanka objavljuje na drušvenim mrežama i s klijentima najviše kontaktira na taj način.

“Stare komade klijenti donose i preuzimaju ih u radionici u Zenici. Nekoliko gotovih komada ima svoje mjesto u dizajn studiju Elosso u Zenici i tu ih svi koji su zainteresovani za ovu vrstu proizvoda mogu pogledati i kupiti. U BiH postoje ljudi koji su zainteresovani za komade koje ja radim i drago mi je reći da ih je iz dana u dan sve više. Trebalo je proći dosta vremena da se ljudima u BiH približi ili na neki način prikaže kao trend ovakav način rada i usluge”, kazala je.

Nastavlja da je radionica osmišljena tako da nudi uslugu restauracije i reparacije starih komada, tako da u najvećem broju klijenti donose svoj namještaj, dakle uglavnom se sve radi po narudžbi.

“Klijenti najčešće sami biraju konačan izgled komada koji žele obnoviti, ali zna se desiti da i taj dio prepuste meni. Ukoliko imam fotelje ili stolice istog dizajna (dešava se često, posebno kada se radi o stolicama Lupina Nike Kralja) moguće ih je uraditi na identičan način”, navodi.

(zenicablog.com)