Nova 1443. hidžretska godina nastupa 1. muharrema, koji ove godine pada 9. augusta, u ponedjeljak. Hidžra se dogodila 622. godine po lunaronom kalendaru. Muhamed, a.s., je bio prisiljen napustiti svoj rodni grad Mekku i otići tamo gdje neće biti u opasnosti. Medina, ili Jesrib kako se tada zvala, ponudila mu je utočište i Poslanik je a.s. napustio noću svoj grad i preselio se u Medinu u kojoj je ostao živjeti do svoje smrti. O važnosti i porukama hidžre, za Radio Ilijaš, govorio je Dženan ef. Mahmutović imam džemata Misoča.
„Hidžra je jedan od najvažnijih događaja u historiji islama i muslimana. U tim okolnostima značila je preseljenje po Božijoj naredbi Muhameda a.s. i ashaba, malog broja njih, koji su prihvatili Allaha za Gospodara, Muhameda a.s. za poslanika i islam za vjeru, iz Mekke u Medinu. Hidžra je bila njihov spas i izlaz iz sredine u kojoj su se obožavali kipovi i bilo prisutno nevjerstvo. Nije lahko napustiti rodnu grudu, porodicu, kuću i krenuti. Ali ako to ima za cilj spas života i vjere, tu onda nema kalkulacija. Mi to najbolje znamo jer smo to doživjeli na svojoj koži. Napuštajući svoje domove i rodna mjesta, gubeći svoje najmilije podnosili smo i podnosimo i danas žrtvu. Jer taj proces još traje. Muhamed a.s. i ashabi su sa hidžrom uspostavili i sačuvali vjerski identitet ummeta kojeg do danas odgovorni i svjesni muslimani čuvaju i ne daju da se ugrozi“, kazao je ef. Mahmutović.
Svaki detalj vezan za hidžru, a mnogo ih je, šalje nam određenu i važnu poruku za svako vrijeme, pa i ovo naše.
„Iz hidžre možemo učiti šta znači pravi lider, jer poslanik u Medinu prvo šalje sve ashabe a on zadnji izlazi iz Mekke sa svojim prijateljem i drugom Ebu Bekrom. Možemo učiti koliko je važno ispuniti preuzeti emanet. Jer prije odlaska, Poslanik a.s. zadužuje hazreti Aliju da sve stvari koje su bile na čuvanju kod njega vrati vlasnicima istih. Možemo učiti šta je pravo prijateljstvo i da možemo birati najbolje i najsposobnije bez obzira ko to bio. Poslanikov vodić nije bio musliman ali je bio najbolji u tom momentu. Možemo učiti o bratskoj ljubavi i zajedništvu, pružanju ruke u nevolji, jer ensarije s muhadžirima dijele svoje domove, hranu i sve što imaju.
Hidžra Muahmeda a.s. i ashaba, kao namaz i sve drugo je bila čin pokoravanja Allahu dž.š. i njegovoj naredbi. Muhamed a.s. i ashabi koji su prihvatili islam u Mekki doživljavali su razna iskušenja, probleme i napade, verbalne i fizičke. Ali Muhameda a.s. iako je imao pozive i prije hidžre da napusti Mekku, ode u Abesiniju a kasnije u Medinu, dok mu Allah nije naredio, on to nije učinio. Hidžra nije samo fizičko preseljenje s jednog mjesta na drugo, nego donijeti odluku kretanje, reakciju, aktivnizam, dinamičnost. Poslanik je izgovorio hadis „Djela se vrjednuju prema nijjetu“ potvrđuje da je hidžra i naša riječ, reakcija, pokret. Zato trebamo poslušati kada se Allah obraća vjernicima „O vjernici, ne odlučujte se ni za što, dok za to ne upitate Allaha i poslanika njegova i bojte se Allaha. Allah zaista sve čuje i zna“.
Past ćemo u razna životna iskušenja i situacije kao što je i Poslanik imao u Mekki. Ali ne postupajmo bez Allahovog emera, kao što ni Poslanik nije postupao. Sklapaš ugovor za firmu, prodaješ kuću, imaš problem u porodici, vidi šta kaže Allah i psolanik kako da postupaš. Hidžra je donošenje ispravnih odluka. Kako kaže prof. Mustafa Spahić „živimo u vremenu sveopćih sveznalica i konkretnih neznalica“, jako je važno da poslušamo ovu navedenu Božiju naredbu i ne istupamo ispred Allaha i Poslanika“, istakao je ef. Mahmutović.
Svi Poslanicu su imali svoju hidžru, svoje kretanje. U kontekstu hidžre a u vremenu teških izozova, smutnje efendija Mahmutović ističe da je važno postupati kao Ibrahim a.s.
„Kada njegov narod ne prihvata poziv i baca ga u vatru, Ibrahim kaže „Ja idem, ja se selim, činim hidžru mom Gospodaru“. Draga braćo i sestre, naš cilj treba da bude u ime i radi Allaha“, kazao je ef. Mahmutović.
Poslanik se za hidžru pripremao dvije godine. A da bi hidžra uspjela, prije te dvije godina, Poslanik je jedanaest godina izgarao u Mekki u svojoj misiji da bi odgojio i usadio ashabima prave vrijednosi. Za svaki veliki uspjeh treba uložiti puno truda i dosta vremena. Sigurno ne bi bilo uspjeha u Medini da nije bilo truda i muke u Mekki.
„Poslanik se dvije godine pripremao, savjetovao i pravio strategiju. U mjestu Akada se sastaje sa predstavnicima iz Medine. Prvi put ih je bilo 12, a drugi put 73, među njima i tri žene. Na tim sastancima Poslanik traži da mu se zakunu i obećaju da će vjerovati u Allaha, da će ga slijediti, slušati, čuvati i štititi. Nakon dolaska u Medinu, Poslanik piše Medinsku povelju, prvi dokument i ustav jedne države. Poslaniku a.s. i ashabima je bio život u pitanju. Ali Poslanik nije htio da vodi ashabe dok mu nisu obećali da će vjerovati, da neće krasti, bludničiti. Mi danas hoćemo da gradimo uspješnu državu ali su sve vrste grijeha prisutne. Mi moramo promijeniti svoje ponašanje da bismo imali uspješnu državu. Poslovi se moraju povjeravati čestitim i uspješnim ljudima, u mjesnoj zajednici, džematu, općini i državi“, istakao je ef. Mahmutović.
Cilj hidžre je povratak a u današnje vrijeme je najvažniji povratak sebi i oslobodi se svega što mu se nameće a uništava njegov iman.
„Induvidualna hidžra u spomenutom kontekstu će, ako Bog da, dovesti do kolektivne. S hidžrom ćemo učiniti da bude dobro i nama i drugima, ostavljanje grijeha i kretanje ka dobrom, čuvanje vjerskog i nacionalnog identiteta. Molim Allaha dž.š. da naša hidžra bude povratak Njemu i ostavljanje grijeha, i da nam naredna godina bude uspješna i berićetna. Vama i vašim porodicama, od srca sa dovom Allahu dž.š. da vam podrai svaki hajr, želim sretnu Novu 1443. Hidžretsku godinu“, kazao je ef. Mahmutović.
(radioilijas.ba)