Performans iz tri dijela među kojim je i “Sluškinjina priča”, a u okviru kojeg su žene u odorama šetale gradom, održan je u sklopu festivala ženske umjetnosti i aktivizma BiH Pitchwise koji ove godine slavi 18. rođendan.
“Radikalne politike tjeraju žene u situaciju da ostaju i bez prava koja su do sada stekle. Mi se sada borimo da očuvamo stepen prava koji je do sada postignut”, rekla nam je jedna od aktivistica.
Performans nosi naziv po istoimenoj knjizi Margaret Atwood koja je izazvala kontroverze i bila zabranjena nakon što je objavljena 1985. godine. A kako bi istakli sve češću cenzuru knjiga izdavač Penguin Random House i autorka su napravili primjerak koji ne može da se spali.
“Briljantan distopijski roman o totalitarnom društvu u kojem obespravljene žene postaju strojevi za rađanje. Fredova pripada kasti Sluškinja i među rijetkim je ženama u Republici Gileadu, nekadašnjim Sjedinjenim Američkim Državama, koje su još sposobne rađati. Prisiljena je biti Zapovjednikova ljubavnica i rađati djecu kako bi se opustošena zemlja opet napučila. U ozračju beznađa, okrutnosti i strahovlade, gdje svatko može biti doušnik, a neposluh se drakonski kažnjava, Fredova mora pronaći način kako da opstane; mora balansirati između zahtjeva Zapovjednika, njihovih bezosjećajnih Supruga, Marthi i drugih Sluškinja. No ona ima vlastiti cilj: preživjeti i pronaći kćer koju su joj oduzeli”, navodi se u opisu knjige.
Drugi dio performansa uslijedio je kod Narodnog pozorišta gdje su žene odale počast ženama žrtvama nasilja i poslale apel da se femicid zaustavi. Ležale su na podu “krvave” i “pretučene” dok su oko njih bili nadgrobni spomenici i nišani s natpisima “Ubijena od muža”, “Ubijena od vanbračnog partnera”, “Ubijena od bivšeg momka”.