Ejub ef. Velić u Specijalnom ramazanskom programu Hayat televizije 11. dana ramazana govorio je o čistoći kao principu islama, odnosno o abdestu.
U islamu se veliki značaj daje čistoći, kaže efendija Velić na početku svog govora. On napominje kako se u islamskoj literaturi čistoća označava terminom “teharet”.
Pod ovim pojmom podrazumijeva se čistoća od fizičke nečistoće, kakve su prljavštine, i čistoća od apstraktne nečistoće, kakvi su grijesi. U kur’anskim ajetima i hadisima Božijeg poslanika Muhammeda, s. a. v. s, iščitavamo, nalazimo govor o čistoći koji ukazuje na njenu važnost i značaj kao principa islama. Čistoća se u Kur’anu spominje na nekoliko mjesta, s nekoliko ajeta, koji pojašnjavaju duhovno i materijalno značenje čistoće – podsjeća efendija.
On govori da se duhovno značenje čistoće odnosi na iman, odnosno vjerovanje, kao i stanje čistoće srca.
Materijalna čistoća podrazumijeva čistoću tijela. Za čišćenje tijela Allah, dž. š., je propisao obred abdest, koji je uvjet obavljanja namaza. Allah, dž. š., od muslimana zahtijeva posebnu vrstu šerijatskog obrednog čišćenja pri namjeri obavljanja salata, uzimanja i učenja Kur’ana te obavljanja tavafa – objasnio je efendija.
Allah, dž. š., je učinio abdest pohvalnim djelom, odnosno radnjom.
Kao što je uzimanje abdesta prilikom učenja dove, odlaska na spavanje i slično. Allah, dž. š., je propisao čistoću, abdest, za ispravnost namaza kada kaže: ‘O, vjernici, kada hoćete da molitvu obavite, lice svoje, ruke do iza lakata operite i dio svojih glava potarite i noge do iza članaka operite’. Božiji poslanik Muhammed, s. a. v. s., u svom životu veliku pažnju pridavao je čistoći. On je naglasio važnost čistoće u islamu kazavši: ‘Čistoća je pola imana.’ Stoga u islamu za čistoću kažemo da je ona dio vjerovanja, imana – ističe efendija.
On podsjeća kako je Božiji poslanik Muhammed, s. a. v. s., pojasnio bitnost čistoće onda kada je rekao: „Bez čistoće namaz neće biti primljen.“
Efendija Velić podsjeća kako je ključ namaza čistoća.
Muhammed, s. a. v. s., je posebnu pažnju obraćao i ukazivao na važnost svakog postupka prilikom uzimanja abdesta. Jedne prilike neki čovjek uzimao je abdest, ali je ispustio da opere mali dio na svojoj nozi, pa je to Poslanik primijetio i rekao mu: ‘Vrati se, lijepo uzmi abdest.’ To jeste, Allahov Poslanik je tom čovjeku naredio da ponovo uzme abdest – ispričao je Velić.
Pogledajte video u nastavku:
(Dž. S. K.)